Jak rozeznat opravdového potížistu

troublemakerPři provozování PC IS “Pečovatelská služba” je třeba klást důraz na kvalitní uživatelskou podporu. Na tom si zakládáme, a skutečně v předchozích letech jsme získali nebývale vysoké hodnocení ze strany uživatelů v anonymním průzkumu. Dokud … no, dokud nenarazíte na potížistu. Takže, jak se takový potížista pozná?

Spolehlivá detekce potížisty

Potížista splňuje většinu (či ideálně všechny) z následujících bodů:

  1. Pravidelné ztrácení instalačního CD, Smlouvy, Hesel, Faktur. Lze vylepšit tvrzením, že my jsme při instalaci “nic nedostali”.
  2. Potížista nemá důvod číst nápovědu, facebook, blog ani diskusní fórum k programu.
  3. Potížista pravidelně začíná hovor slovy “Jak je možné, že program …”
  4. Potížista si libuje v tvrzení “Nikdo s tím nic nedělal ale…”
  5. Potížista volá po pracovní době, ideálně v sobotu nebo v neděli.
  6. Potížista odmítá jakákoliv školení k čemukoliv, protože “… na takové věci nemá čas”.
  7. Potížista přesně ví, jak program vylepšit, aby nemusel dělat vůbec nic. Bohužel, na žádné úpravy software nemá peníze a mít je nebude.
  8. Potížista neplatí faktury (nebo je alespoň neplatí včas).
  9. Potížista nemá nikdy rozbitý počítač. To “ti druzí”…
  10. Potížista neplní žádné pokyny z infolinky, protože sám ví všechno nejlíp.

Jak nebýt potížisty

Potížisty (angl. troublemakers, čti “trablmejkrs”) je pochopitelně potřeba najít a co nejrychleji se s nimi rozloučit. Dělá se to ovšem jen proto, aby jejich místo zaujali potížisti jiní Mrkající veselý obličej. Chytrý člověk ví, že čas od času je potížista každý, ale aby nebyl potížistou chronickým, snaží se dodržovat následující:

  1. Poctivě čte informační zdroje, má vytištěný manuál, ptá se, co mu není jasné,
  2. Přizná vlastní chybu, pokud ji udělal. Všichni děláme chyby.
  3. Přizná vlastní chybu, pokud ji udělal – zajímavé, tohle se tu opakuje už podruhé.
  4. Ví kdy, jak a s čím smí kontaktovat podporu telefonicky,
  5. Pravidelně absolvuje školení k aplikaci – ideálně jednou ročně.
  6. Dává věcné návrhy na vylepšení a pokud může, podílí se alespoň symbolicky finančně na dalším vylepšování systému.
  7. Má v pořádku účetnictví, neztrácí doklady, platí včas.
  8. Chápe, že hardware je poruchová věc, rozumí tomu, že jde jen o přístroj, co se může rozbít,
  9. Respektuje rady a doporučení, která k aplikaci dostane v rámci uživatelské podpory.

Statisticky nejvýznamnějším způsobem, jak se zbavit nálepky potížisty je absolvování poctivého školení k programu. Zažíváme to dnes a denně, kdy při školení uživatelé kroutí hlavou a meditují “proč jsem tohle nevěděl, když jsem dělal uzávěrku”. Takže úkol je jasný – zjistit, kdy bylo naposledy školení a pokud nebylo dlouho, hned ho u nás objednat!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *