Při provozování PC IS “Pečovatelská služba” je třeba klást důraz na kvalitní uživatelskou podporu. Na tom si zakládáme, a skutečně v předchozích letech jsme získali nebývale vysoké hodnocení ze strany uživatelů v anonymním průzkumu. Dokud … no, dokud nenarazíte na potížistu. Takže, jak se takový potížista pozná?
Spolehlivá detekce potížisty
Potížista splňuje většinu (či ideálně všechny) z následujících bodů:
-
Pravidelné ztrácení instalačního CD, Smlouvy, Hesel, Faktur. Lze vylepšit tvrzením, že my jsme při instalaci “nic nedostali”.
-
Potížista nemá důvod číst nápovědu, facebook, blog ani diskusní fórum k programu.
-
Potížista pravidelně začíná hovor slovy “Jak je možné, že program …”
-
Potížista si libuje v tvrzení “Nikdo s tím nic nedělal ale…”
-
Potížista volá po pracovní době, ideálně v sobotu nebo v neděli.
-
Potížista odmítá jakákoliv školení k čemukoliv, protože “… na takové věci nemá čas”.
-
Potížista přesně ví, jak program vylepšit, aby nemusel dělat vůbec nic. Bohužel, na žádné úpravy software nemá peníze a mít je nebude.
-
Potížista neplatí faktury (nebo je alespoň neplatí včas).
-
Potížista nemá nikdy rozbitý počítač. To “ti druzí”…
-
Potížista neplní žádné pokyny z infolinky, protože sám ví všechno nejlíp.
Jak nebýt potížisty
Potížisty (angl. troublemakers, čti “trablmejkrs”) je pochopitelně potřeba najít a co nejrychleji se s nimi rozloučit. Dělá se to ovšem jen proto, aby jejich místo zaujali potížisti jiní . Chytrý člověk ví, že čas od času je potížista každý, ale aby nebyl potížistou chronickým, snaží se dodržovat následující:
-
Poctivě čte informační zdroje, má vytištěný manuál, ptá se, co mu není jasné,
-
Přizná vlastní chybu, pokud ji udělal. Všichni děláme chyby.
-
Přizná vlastní chybu, pokud ji udělal – zajímavé, tohle se tu opakuje už podruhé.
-
Ví kdy, jak a s čím smí kontaktovat podporu telefonicky,
-
Pravidelně absolvuje školení k aplikaci – ideálně jednou ročně.
-
Dává věcné návrhy na vylepšení a pokud může, podílí se alespoň symbolicky finančně na dalším vylepšování systému.
-
Má v pořádku účetnictví, neztrácí doklady, platí včas.
-
Chápe, že hardware je poruchová věc, rozumí tomu, že jde jen o přístroj, co se může rozbít,
-
Respektuje rady a doporučení, která k aplikaci dostane v rámci uživatelské podpory.
Statisticky nejvýznamnějším způsobem, jak se zbavit nálepky potížisty je absolvování poctivého školení k programu. Zažíváme to dnes a denně, kdy při školení uživatelé kroutí hlavou a meditují “proč jsem tohle nevěděl, když jsem dělal uzávěrku”. Takže úkol je jasný – zjistit, kdy bylo naposledy školení a pokud nebylo dlouho, hned ho u nás objednat!